Scouting St. Salvius Limbricht is een van de 7 scoutinggroepen binnen de gemeente Sittard-Geleen. De groep is aangesloten bij de landelijke vereniging Scouting Nederland. In 1960 is St. Salvius Limbricht opgericht en vernoemd naar de patroonheilige van het dorp.

Onze vereniging heeft 7 speltakken.  De Welpen, de Rowans & Sherpa's, de Pivoos, de Stam en de Plus-Scouts hebben een gemengde groep. De welpen zijn opgesplitst in de Bagheera Horde (zaterdagochtend) en de Baloe Horde (vrijdagavond). De Verkenners bestaan uit enkel jongens en de Gidsen uit enkel meisjes. De speltakken hebben hun opkomst in ons clubgebouw "De Jelhut" aan de Gronckelstraat 3 in Limbricht.

St. Salvius Limbricht is een enthousiaste en dynamische Scoutinggroep en heeft een sterke binding met de buurdorpen Einighausen en Guttecoven, maar ook met Nieuwstadt en de wijk Hoogveld. We hebben op dit moment rond de 130 leden en kaderleden.

De activiteiten kenmerken zich door uitdaging. Actief en grensverleggend, met aandacht voor samenwerking, samen doen en het ontwikkelen van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Een aantal bijzondere activiteiten zijn:

• Opening van het scoutingjaar, met het overvliegen (september)
  • Installatie (wordt door de speltakken zelf geregeld)
  • Zomerkamp (zomervakantie)

Zie voor onze activiteiten vooral onze kalender via het menu!

Overzicht van de opkomsttijden van de speltakken:

• Welpen Bagheera Horde, leeftijd 5 t/m 11 jarigen, zaterdagmorgen van 11:00 tot 13:00
  • Welpen Baloe Horde leeftijd 5 t/m 11 jarigen, vrijdagavond van 19:00 tot 20:30
  • Verkenners, leeftijd 11 t/m 15 jarigen zaterdagmiddag van 14:00 tot 16:30
  • Gidsen, leeftijd 11 t/m 15 jarigen, woensdagavond van 19:00 tot 21:00
  • Rowans & Sherpa's, 15 t/m 18 jarigen, vrijdagavond van 19:30 tot 22:00
  • Pivoos, leeftijd 18 t/m 21 jarigen, zaterdagavond van 19:30 tot ??:??

De contributie van onze vereniging bedraagt €90. Veel? Nee, niet per maand, niet per kwartaal, maar PER JAAR!!
Daar hoef je het dus niet voor te laten!

Wil je meer informatie over de verschillende speltakken, kijk dan bij informatie in het menu.

Voor meer informatie kun je contact opnemen via het contactmenu!